- Kaarten
- Lijst
Zebrapad - idee van M. Bunk
21-10-2024 • Geen reacties • • Gemeente Waadhoeke • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
graag zou ik mijn idee willen indienen voor de herinrichting van bepaalde straten
mijn idee is om vanaf de davelear na de kade zebrapad te maken zodat scholieren veilig over kunnen steken
Flitspaal (2)
15-10-2024 • Geen reacties • • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Om te zorgen dat 30 km/h uur ook gerespecteerd wordt
Fietspad Statenweg verbreden - idee van T. Jansma
14-10-2024 • 2 reacties • • Gemeente Waadhoeke • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Het fietspad is nu apart van het voetpad, er zit een heuveltje in. Er loopt bijna niemand over het voetpad. Het pad houdt op bij de Hartman Sannestraat, en dan moeten fietsers de weg op. Dat is levensgevaarlijk. Mijn voorstel is het groenperk wat smaller maken, zodat het fietspad en het heuveltje doorgetrokken kunnen worden. Vanuit het centrum tot het AZC moet een gelijkliggend fietspad komen, gelijkvloers aan de rijbaan. Ook kleurverschil om het voetpad duidelijk aan te geven, zodat het voetpad gebruikt wordt en de voetgangers niet meer op het fietspad lopen.
Sfeer verhogen - idee van C. Priestnall
21-10-2024 • 1 reactie • • Gemeente Waadhoeke • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
In het krantje zag ik de oproep mee te denken over een herinrichting van onder andere de Van Harenstraat in Sint Anne. Halelujah!
Mijn partner en ik wonen nu een kleine drie jaar in Berltsum en komen geregeld in Sint Anne voor de noodzakelijke boodschappen en dergelijke. Vanaf dag 1 hebben wij ons verbaasd over de onveilig en vooral ongezellige Van Harenstraat. Er gewoon ongehinderd doorheen kunnen rijden, in een gezellig bedoelde winkelstraat. We hebben het nooit begrepen.
Wat mij betreft kun je de verkeersveiligheid dan ook vergroten door het daadwerkelijk een gezellige winkelstraat te maken. Wij komen uit Joure en waren altijd gewend heerlijk door de Midstraat te wandelen. Deze is slechts op de bepaalde tijden open voor verkeer en eigenlijk alleen bedoeld voor bevoorrading van de winkels. Je kunt er wel met een blauwe kaart parkeren. Zo wordt tegemoetgekomen aan winkelpubliek dat minder goed ter been is. Ter compensatie zijn er meerdere gratis parkeergelegenheden aangelegd rondom de Midstraat. Perfect!
Ik zou de infrastructuur rondom de Van Harenstraat verbeteren en het verkeer bijvoorbeeld langs het industrieterrein laten lopen voor de richting Vrouwenparochie en Stiens en voor de rest gewoon zo min mogelijk auto's door de winkelstraat. Zonder de automobilist volledig op stang te jagen. Dit doe je door goede parkeermogelijkheden en bovendien gratis. Een gezellige winkelstraat met schone panden en wegen. Niet meer zo donker! Hier en daar een bankje en een leuke eetgelegenheid. Geen vieze oude eetcafés. (Of moedig ze aan het op te knappen.)
Zo verhoog je én de sfeer én de verkeersveiligheid. Sint Anne ziet er nu zo gedateerd uit en dat is zo zonde. Ga voor gele stenen en doe al het grijs en zwart in de ban. Ik hoor graag van u.
Snelheid buiten de bebouwde kom
06-10-2024 • 1 reactie • • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Ik wil er voor pleiten om de snelheid op de Stadhoudersweg buiten de bebouwde kom aan te passen naar max. 60 km.
Zebrapad bij de Van Harenkerk - idee J. van Vaals
14-10-2024 • Geen reacties • • Gemeente Waadhoeke • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
De auto's jakkeren vanaf de Warmoesstraat door naar de Van Harenstraat. Het is niet veilig om over te steken, bijvoorbeeld voor jonge moeders. Ik suggereer: een breed zebrapad bij de Van Harenkerk, om veilig over te kunnen steken. Geen oversteekplek, een zebrapad dwingt mensen om te stoppen.
Centrum autoluw
01-10-2024 • Geen reacties • • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Op de doorgaande wegen in de bebouwde kom van St. Anne wordt regelmatig erg hard gereden. Omdat de weg, op een enkele sluis na, één recht stuk is, is mijn idee om daar meer sfeer in te brengen. Concreet houdt dat voor mij in dat er maatregelen worden genomen dat er niet meer zo snel gereden kan worden (Statenweg, Stadhoudersweg) en dat er een centraal plein wordt gerealiseerd waar activiteiten kunnen worden georganiseerd en waar ruimte is voor horeca. Te denken valt aan de omgeving Rembrandtkerk of oude gemeentehuis.
Plateaus in plaats van drempels - idee van J. Wehrmeijer
21-10-2024 • Geen reacties • • Gemeente Waadhoeke • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Ik ben medebewoner geworden van de Hartman Sannesstraat sinds begin 2024 en moet toegeven dat in het algemeen, er eigenlijk weinig problemen zijn. Er lijkt, een parkeer probleem te zijn doordeweeks voor het zwemmen, halen en brengen van de jeugd op de lokale school, of voor de sporters onder ons. Dit bovenbeschreven probleem is gemakkelijk opgelost, als er daadwerkelijk handhaving plaatsvind vanuit toezicht, politie of andere instanties. Zowel de Hartman Sannesstraat als het verloop van de S. Brandsmalaan worden veelal misbruikt voor "snelle" handelingen die vaker langer duren dan voorgeschreven in de wegenverkeerswet voor "het laten instappen van passagiers of laden/lossen." Er zijn 2 grote parkeerplaatsen, maar men is vaker dan niet, te beroerd om 2 minuten te lopen om hun doelen te behalen. (Parkeerplaats naast de sportschool wordt vaker dan niet geheel genegeerd waardoor het regelmatig voorkomt dat voertuigen 15min tot soms 30min foutief geparkeerd staan, en soms hinderlijk waardoor de doorstroom van voornamelijk de Hartman Sannesstraat wordt beperkt.)
Het realiseren van meer parkeerplaatsen zal weinig nut hebben, gezien dit zal snijden in de leefbaarheid en algehele uitstraling van de al beperkte groenstroken. Handhaving, en bewustwording zal meer uithalen.
Op de Hartman Sannesstraat is een dode hoek vanuit de parkeergelegenheid voor de bewoners van de Burg. Albardastraat die vanuit een doodlopende private oprit, willen participeren aan het regulier weggebruik. Mijn suggestie is een paal te plaatsen met hieraan gemonteerd een zogenaamde "verkeer spiegel" welke een kijkhoek van 180 graden heeft of groter. De participanten kunnen middels deze spiegel zicht hebben op de private oprit, en het verkeer hieruit kan goed zicht hebben op de verkeersituatie van de Hartman Sannesstraat waardoor schrik momenten met voornamelijk fietsers of auto's significant kan afnemen.
Om de realisatie van 30km/h te behalen op zowel de S. Brandsmalaan en de Hartman Sannesstraat, zou ik de drempels verwijderen in zijn geheel, en in plaats hiervan verkeer plateaus (verhogingen met minimale hoek) realiseren, waarbij obstakels zijn geplaats. (Betonnen plantenbakken, om het groen te ondersteunen bijvoorbeeld.) Middels deze plateaus heeft de bestuurder een aanduiding van een weg verandering, en met de realisatie van objecten/obstakels zal de bestuurder genoodzaakt zijn om voorrang te verlenen aan het verkeer, of dit te ontvangen. Om opstopping te voorkomen lijkt het mij handig deze om de 40 a 50 meter te plaatsen. Dit gezien de S. Brandsmalaan ongeveer 384 meter lang is vanaf kruispunt Hemmenweg tot kruispunt Burg. Hesselinksstraat.
De Hartman sannessstraat is ongeveer 340m lang, en heeft meerdere kruispunten die opzich prima zijn gerealiseerd. Echter om de veiligheid te verhogen, neem ik de suggestie over van de S. Brandsmalaan om kleine plateaus aan te leggen waarbij obstakels/objecten zijn geplaatst om een passeer situatie te realiseren. Echter in verband met de meerdere kruispunten, zou ik adviseren deze om de 80m te plaatsen en niet nabij kruispunten om knelpunten tegen te gaan.
Aan de voorrang situatie zou ik in de huidige situatie niets veranderen, enkel de toevoeging van objecten/obstakels waarbij er op die locaties een passeer situatie wordt gerealiseerd waarbij verkeer "met het object" het tegemoetkomend verkeer zal moeten voorlaten.
Aanpassen drempel
02-10-2024 • Geen reacties • • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Drempel op de kruising Stadhoudersweg/ Steven Huygenstraat aanpassen of vernieuwen. Er zit geen demping tussen de drempel en het oude asfalt. Hierdoor is er erg veel overlast door het zware verkeer dat over de drempel komt
Geen extra parkeervakken aan de Statenweg
16-10-2024 • Geen reacties • • Ontwerp de straten van Sint Annaparochie
Aan de Statenweg zelf, bij het terrein van De Waaie en bij Campus Middelsee/CSG Ulbe van Houten zijn voldoende parkeermogelijkheden. Extra parkeervakken aan de Statenweg is niet nodig.
Hartelijke groet, Ingrid vd Bij