Ga naar de inhoud

Stem van Waadhoeke

Ideeën voor Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Snelheid buiten de bebouwde kom

06-10-2024  •  1 reactie  •  M.  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Ik wil er voor pleiten om de snelheid op de Stadhoudersweg buiten de bebouwde kom aan te passen naar max. 60 km.

nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

middenberm kruispunt Warmoesstraat-Nassaustraat-Brandsmalaan-Hemmemaweg

14-10-2024  •  Geen reacties  •  RB  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Wat mij betreft komt er een middenberm voor fietsers om over te steken van Nassaustraat naar Brandsmalaan en vice versa. Dat verhoogt de veiligheid voor fietsers, ze kunnen dan in twee keer oversteken. Verder lijkt het mij goed om een wachtstrook/uitvoegstrookje te maken voor auto's die vanaf de Hemmemaweg (zuiden) komen en linksaf de Brandsmalaan in willen. Nu moeten de auto's erachter wachten en met een wachtstrook kunnen die om de afslaande auto heen het dorp verder inrijden.

nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Rechts voorrang

15-10-2024  •  Geen reacties  •  Johan  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Om de snelheid eruit te halen

nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Oversteekplaats - idee van E. Beimers

21-10-2024  •  Geen reacties  •  ElineH  •  Gemeente Waadhoeke  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Hallo wij zouden als senioren van de Burdine flat hoek brandsmalaan nassau straat een veilige oversteekplaats willen . Nog mooier zou een rondweg om st anne zijn om al dat zware en drukke verkeer uit st anne te weren groet E Beimers

1 steunbetuiging
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Flitspaal (2)

15-10-2024  •  Geen reacties  •  Johan  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Om te zorgen dat 30 km/h uur ook gerespecteerd wordt

nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Plateaus in plaats van drempels - idee van J. Wehrmeijer

21-10-2024  •  Geen reacties  •  ElineH  •  Gemeente Waadhoeke  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Ik ben medebewoner geworden van de Hartman Sannesstraat sinds begin 2024 en moet toegeven dat in het algemeen, er eigenlijk weinig problemen zijn. Er lijkt, een parkeer probleem te zijn doordeweeks voor het zwemmen, halen en brengen van de jeugd op de lokale school, of voor de sporters onder ons. Dit bovenbeschreven probleem is gemakkelijk opgelost, als er daadwerkelijk handhaving plaatsvind vanuit toezicht, politie of andere instanties. Zowel de Hartman Sannesstraat als het verloop van de S. Brandsmalaan worden veelal misbruikt voor "snelle" handelingen die vaker langer duren dan voorgeschreven in de wegenverkeerswet voor "het laten instappen van passagiers of laden/lossen." Er zijn 2 grote parkeerplaatsen, maar men is vaker dan niet, te beroerd om 2 minuten te lopen om hun doelen te behalen. (Parkeerplaats naast de sportschool wordt vaker dan niet geheel genegeerd waardoor het regelmatig voorkomt dat voertuigen 15min tot soms 30min foutief geparkeerd staan, en soms hinderlijk waardoor de doorstroom van voornamelijk de Hartman Sannesstraat wordt beperkt.)

Het realiseren van meer parkeerplaatsen zal weinig nut hebben, gezien dit zal snijden in de leefbaarheid en algehele uitstraling van de al beperkte groenstroken. Handhaving, en bewustwording zal meer uithalen.

Op de Hartman Sannesstraat is een dode hoek vanuit de parkeergelegenheid voor de bewoners van de Burg. Albardastraat die vanuit een doodlopende private oprit, willen participeren aan het regulier weggebruik. Mijn suggestie is een paal te plaatsen met hieraan gemonteerd een zogenaamde "verkeer spiegel" welke een kijkhoek van 180 graden heeft of groter. De participanten kunnen middels deze spiegel zicht hebben op de private oprit, en het verkeer hieruit kan goed zicht hebben op de verkeersituatie van de Hartman Sannesstraat waardoor schrik momenten met voornamelijk fietsers of auto's significant kan afnemen.

Om de realisatie van 30km/h te behalen op zowel de S. Brandsmalaan en de Hartman Sannesstraat, zou ik de drempels verwijderen in zijn geheel, en in plaats hiervan verkeer plateaus (verhogingen met minimale hoek) realiseren, waarbij obstakels zijn geplaats. (Betonnen plantenbakken, om het groen te ondersteunen bijvoorbeeld.) Middels deze plateaus heeft de bestuurder een aanduiding van een weg verandering, en met de realisatie van objecten/obstakels zal de bestuurder genoodzaakt zijn om voorrang te verlenen aan het verkeer, of dit te ontvangen. Om opstopping te voorkomen lijkt het mij handig deze om de 40 a 50 meter te plaatsen. Dit gezien de S. Brandsmalaan ongeveer 384 meter lang is vanaf kruispunt Hemmenweg tot kruispunt Burg. Hesselinksstraat.

De Hartman sannessstraat is ongeveer 340m lang, en heeft meerdere kruispunten die opzich prima zijn gerealiseerd. Echter om de veiligheid te verhogen, neem ik de suggestie over van de S. Brandsmalaan om kleine plateaus aan te leggen waarbij obstakels/objecten zijn geplaatst om een passeer situatie te realiseren. Echter in verband met de meerdere kruispunten, zou ik adviseren deze om de 80m te plaatsen en niet nabij kruispunten om knelpunten tegen te gaan.

Aan de voorrang situatie zou ik in de huidige situatie niets veranderen, enkel de toevoeging van objecten/obstakels waarbij er op die locaties een passeer situatie wordt gerealiseerd waarbij verkeer "met het object" het tegemoetkomend verkeer zal moeten voorlaten.

nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Parkeren Hartman Sannesstraat - idee van S. Merkus

21-10-2024  •  Geen reacties  •  ElineH  •  Gemeente Waadhoeke  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Als bewoner van de Burgemeester Albardastraat en als gebruiker van het zwembad heb ik wel enkele opmerkingen over de inrichting van de straat. Ik heb niet zozeer een kant en klaar plan, maar wel een idee.

Betreft de Hartman Sannesstraat: Het parkeerterrein aan de rechterkant van het zwembad kan worden vergroot, er kan een bomenrij of strook met struiken langs de randen worden geplaatst, zodat de bewoners van de Brandsmalaan minder zicht hebben op de geparkeerde auto's. Dan wordt er een klein deel van het grasveld ingeleverd voor parkeerplaatsen. Zebrapad van Basisschool de Wachter naar de overkant parkeerterrein.

Naast de sporthal en het zwembad is er een parkeerverbod. Mensen staan hier vaak te wachten op hun kinderen met draaiende motor of staan gewoon even stil. Hier duidelijker borden dat dit niet mag. Of een aanduiding zoals bij scholen, een paar plekjes voor " tút en derút, halen en brengen. Wanneer het langer duurt, even naar het parkeerterrein links of rechts van het zwembad, de auto te parkeren. Het lijkt mij goed dat er ook een stop verbod komt, alleen twee of drie plekken voor halen en brengen of een strook.

Er zijn ouderen die zwemmen, een invalide parkeerplaats dichter bij de ingang van het zwembad.

De 30 kilometer zones is een heel goed idee. Mensen lezen nu de borden niet, er wordt door onze straat veel harder gereden dan 30 kilometer. Duidelijke borden. Vaker controle en vaker een snelheidsdisplay in de straten.

nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Glad wegdek

13-10-2024  •  Geen reacties  •  Bewoner  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

De straatstenen zijn soms zo glad dat fietsers er onderuit gaan. Vooral in de krappere binnenbocht vanaf de statenweg naar warmoesstraat.

1 steunbetuiging
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Voorsorteren op Rembrandt & Saskia Experience in Van Harenskerk

17-10-2024  •  Geen reacties  •  Stichting Rembrandt & Saskia op het Bildt  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Onze ideeën zijn:

  • Een zebrapad tussen het pand van waaruit Saskia is getrouwd (Van Harenstraat 8)
  • Een pad naast de Van Harenstraat van waaruit bezoekers/passagiers uit auto’s en bussen kunnen uitstappen en
  • Alvast rekening houden met een toekomstig autoluw Rembrandt & Saskia-plein op de Van Harenstraat voor de Van Harenskerk
nog geen steun
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.

Verkeersdruk verlichten door haak om St Anne

14-10-2024  •  2 reacties  •  Jan-Age Valk  •  Ontwerp de straten van Sint Annaparochie

Om de verkeersdruk van de Warmoesstraat en van Harenstraat te verlichten is een haak om St Anne de beste oplossing. Alle andere ideeen zijn prachtig, maar als je het geheel veiliger wil hebben zal het aantal verkeersdeelnemers naar beneden moeten. De enige echte goede oplossing is daarom een West- en Oosthaak.

Aansluitend een verzoek van een bewoner van de Warmoesstraat; AUB geen drempels. een drempel is geen snelheidsbeperker, maar een huizen sloper.

 

1 steunbetuiging
Je moet inloggen of je aanmelden om verder te gaan.