Terug naar stemmen
Kruispunt Nassaustraat
Deze stemming gaat over het kruispunt tussen de Warmoesstraat, S. Brandsmalaan en Nassaustraat. Met inwoners hebben we gesproken over de aansluiting van het fietspad op de weg, de veiligheid van fietsers en voetgangers, en de snelheid waarmee auto's het dorp in komen rijden. Op basis daarvan zijn drie plannen gemaakt.
Let op: deze tekeningen zijn een indicatie van de plannen. Wanneer de plannen uitgevoerd worden, kan de exacte locatie, kleurstelling en materialenkeuze (een beetje) afwijken van wat hier getoond wordt.
Met de blokjes hieronder kan je stemmen op het idee dat jouw voorkeur heeft. Wil je meer lezen over de ideeën? Scroll een stukje naar onder.
30 km in het dorp
Bij deze oplossing zal er waarschijnlijk meer autoverkeer door het dorp gaan omdat de afslag van Nassaustraat richting Berlikum omslachtig gaat worden.
30 km / uur voor motorvoertuigen in hele dorp
Dag Bezbur. De maximumsnelheid van de straten in dit project wordt verlaagd naar 30 km/uur. Het gaat om de Van Harenstraat, Statenweg, Stadhoudersweg, Nassaustraat, Warmoesstraat, S. Brandsmalaan en Hartman Sannesstraat.
De fietsrotonde laat de fietsers van noord naar zuid beter oversteken. Zorg ook voor fietsers vanaf de brandsmalaan en nassaustraat! Een veilige tussenstop voor fietsers kan helpen op deze drukke kruizing. Zeker op de drukke momenten. Drempels om snelheid uit het verkeer te halen geven ook "dreunen" in de grond. Froubuurt heeft hier veel last van gehad. Let ook op de ruimte die groot verkeer (vracht- en landbouwverkeer) nodig heeft om te draaien om de rotonde. Als vanaf het politiebureau het dorp 30km/u wordt zo dat mooi zijn. Alleen haaientanden zouden de doorstroming niet helpen. De bulk verkeer rijdt noord-zuid volgens mij.
Ben van mening dat de fietsers zoals het nu is ingericht te kwetsbaar zijn. Dit geldt ook voor het kruispunt v harenstraat beukelaarstraat
Ik vind een fietsrotonde prettig klinken, het verkeer wordt al afgeremd(snelheidsbeperking lijkt er ook aan te komen in de bebouwde kom) en daarbij een eigen stukje weg op de rotonde voor de fietsers klinkt dan met elkaar als een goed plan. Het groen op de rotonde moet dan niet te hoog worden, aangezien de fietsers anders nog niet zichtbaar zijn
Vanaf het kruispunt Welkoop 30 km het dorp in.
Dag Bosma. De maximumsnelheid van de straten in dit project wordt verlaagd naar 30 km/uur. Het gaat om de Van Harenstraat, Statenweg, Stadhoudersweg, Nassaustraat, Warmoesstraat, S. Brandsmalaan en Hartman Sannesstraat.
Fietsers horen niet op de weg waar doorgaand verkeer langsgaat. Met name nu er aanzienlijk meer snelle e-fietsers zijn en "vetfietsen"die tegen de 35 km per uur gaan.
Waar wilde je dan fietsers hebben als ze niet op de rijbaan mogen?