Functioneel en veilig
In overleg is besloten om onderstaande 3 elementen sowieso op te nemen in het plan om de tunnel te verbeteren:
- Nu mag er 80 km/uur gereden worden door de tunnel. Breng dat terug naar 30 km/uur;
- Maak de tunnel optisch smaller, door de stroken aan de zijkant te verbreden (fietssuggestiestroken te maken);
- Voeg verlichting toe aan de tunnel, zodat de hele tunnel goed verlicht is.
Hier hoeft niet meer over te worden gestemd. De verschillen zitten hem in hoe de wanden van tunnel er uit gaan zien. Daar zijn een vijftal varianten voor ingediend. U kunt dus nu uw stem uitbrengen over hoe de wanden eruit komen te zien.
Mijn voorstel voor de wanden is:
De wanden van de tunnel moeten zodanig worden behandeld dat ze vuilafstotend zijn en makkelijk zijn schoon te maken. Ze hoeven geen speciale kleur te hebben.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originele tekst van het voorstel:
Ik vind het belangrijk dat de tunnel dag en nacht goede verlichting heeft. Aan beide zijden van de ingang van de tunnel zou een versmalling moeten worden aangebracht, die werkt als snelheidsremmer.
De fietsstroken zijn te smal en moeten verbreed en rood gemarkeerd worden.
De wanden van de tunnel moeten zodanig worden behandeld dat ze vuilafstotend zijn en makkelijk zijn schoon te maken.
De waterafvoer moet goed zijn, zodat er geen water in de tunnel blijft staan.
Misschien een nieuwe asfaltlaag.....?
Dit geheel moet binnen het budget van €20.000 te realiseren zijn.
Locatie: In de herfst wordt de tunnel vaak spiegelglad als gevolg van bladafval. De
Hallo de tunnel vind ik niet super belangrijk de verlichting erin wel deze is al jaren defect!!
Heb persoonlijk meer belang bij een goede verlichting langs de weg Schalsum naar Franeker tot het Schalsumerplan is het aarde donker vanuit Schalsum denk voor velen een beangstigende route!
Hallo Hester, we zijn bezig met de meest gesteunde ideeën te checken op haalbaarheid. Daar hoort jouw idee ook bij. Zou je iets meer kunnen zeggen over wat voor versmalling je zou willen aanbrengen bij de ingang van de tunnel? Optisch of fysiek? We horen het graag.
Alvast bedankt, groeten Anneke Hoekstra van communicatie Waadhoeke